| 3 comments ]
Sebelum ini, aku pernah memberi tahu kamu semua tentang provokasi si Mat Indon yang menghantar kata-kata kesat pada profil Friendster aku. Untuk maklumat lanjut, sila ke post aku sebelumnya di SINI.

Aku juga berjanji akan menghantar setiap update bagi setiap komen dan mesej yang dia hantarkan kepadaku.

Di bawah inilah komen terbaru yang dihantarnya. Pagi-pagi buta pula. Memang dah gila tahap gaban kot Mat Indon ni.

Andi Masivers
07/20/2009 2:03 am

* lo Orang Malaysia babi Gila kan ??
dasar lo gila !!

lo mau tau gw benci Malaysia.

sama lo juga gw benci hahahaah babi gila :)

Sebenarnya, dia menghantar komen yang sama sebanyak dua kali. Mungkin dia ni buta Friendster kot, dia sangkakan profil aku akan approve komen dia kot. Sebab itulah dia menghantar dua kali.

Berikut adalah versi terbaru sebelum aku klik 'publish post' untuk post ini:

Andi Masivers
07/20/2009 10:57 am

* Banyak bacot loe.
Urusin aja tu, kontol loe yg masih bengkok.
Fvck buat melayu, melayu logat ngomongnya kyak banci.

Andi Masivers
07/20/2009 11:00 am

* gw benci bahasa melayu !!

lo tau bahasa indo ??

babi lo !!

Disebabkan aku dah baik daripada demam aku (kredit kepada Amin yang menyedekahkan dua biji panadol kepadaku dan kuasa Yang Maha Esa), pagi ini, otak aku berjalan lebih laju dari semalam. Maka, banyaklah yang aku balas kepada MAT INDON tu.

Berikut adalah komen balas yang aku hantar secara panjang lebar kepadanya. [AMARAN: Mengandungi kata-kata yang kurang bermoral. Jauhkan daripada dipengaruhi kanak-kanak bawah umur]:

fadzrulhisyam
07/20/2009 10:03 am

* Haha...ko memang bodohlah! Ko nak marah sgt watpe? Ko tau x, yg pecah rumah kat Malaysia ni, MAT INDON la yang buat! Sampai Timb Ketua Polis Sabah pun orang kau bunuh masa tidur! Yang banyak jadi pelacur, maknya, siapa lagi? perempuan kamu juga! Yang rogol anak orang siapa lagi, lelaki orang kamu juga! Culik anak orang pakai sihir, siapa lagi, orang kamu juga. Curi harta majikan siapa lagi, pembantu rumah dari orang kamu juga!

Kamu tak ada pun nak marah! Inilah dosanya ko berdendam menyimpn hasad dengki. Tuhan (aku tak tahulah kamu ini agama apa, agama jilat taik babi kut) pun tahu, org yg menyimpan hasad dengki akan mnybbkan sendiri yg menerima bala!

Ko tau, kat sini, org kamu yg kuat merempat harapkan org kami beri rezeki pd kamu! Syukurlah ada jiran mcm kami, yg sanggup terima org kamu utk kami beri rezeki! nak harap Singapore? Fucking SHIT lah!

Sudahlah rmai yg dtg secara haram, buat hal pulak! Mujurlah kastam kami baik, bg mkn jugak kat tahanan! itupun kamu merusuh! Go he

fadzrulhisyam
07/20/2009 10:17 am

* Anyway, mcm ni lah, tak perlu gaduh2. Dari ko benci kami, baiklah ko diam saje, jgn nak provoke org lain. Ko fikir dulu mcm mana nk bg anak bangsamu cukup makan. Ko fikir dulu mcm mana nk bg anak bangsamu ada tempat tinggal. Ko fikir dlu mcm mana nk bg anak bangsamu xperlu terhegeh-hegeh pergi negara orang cari rezeki. Ko fikir dlu mcm mana nak bg anak bangsamu jauh dari rasuah. Ko fikir dulu mcm mana nk bg anak bangsamu bangga dgn ekonomi ko supaya maju.

Kurangkan kos ketenteraan yg ko bangga sgt tuh! kurangkan kos pelaburan yg xpatut korang buat! Fikir anak bangsamu yg masih papa kedana! Xperlulah ko kecoh2 pasal negara org!

Berak sendiri basuh xbersih, ni pulah nak kisah berak org! Ko 2 yg syok sendiri.

Kawan2 semalaysia sekalian, abaikan MAT INDON ni, dia ni xwaras. Cakap pon tah hape2 ntah. Kalu ye pon, bg le bahase yg kite faham. Inikan pulah dia guna bahasa....ape ek? mcm bahasa baby baru menetas saje...hahaha... Abaikan MAT INDON ni, dah mmg dia nih dasar xkenang budi.

fadzrulhisyam
07/20/2009 10:29 am

* Aku bukan nak benci sumer org Indonesia. Aku benci org mcm ko je. Abang ipar aku jadi majikan kpd 300 org Indonseia, tau! Pekerja abg ipar aku pun ada yg berkawan baik ngan aku. Diorg xde pon nak benci-benci kami. Siap memohon lagi supaya dpt trus kerja ngan abg ipar aku. Sbb kami bg layanan baik pd mereka, sbb diorg tuh manusia juga. Aku xpernah anggap diorg anjing atau babi. Aku hormat diorg mcm diorg hormat kami. Sbb aku tahu, diorg ni manusia yg tahu akan makna hutang budi.

Sikap ko je yg mcm babi & anjing. Nak cari musuh saja. Weh, aku pun fanatik MU jugak la, tapi xde la sampai nak tuduh org lain yg bunuh org sendiri!

Ingat! Abu Bakar Basyir pun orang ko gak! Amrozi, Imam Samudra, Mukhlas orang ko gak! Diorg pon buat cara salah! Bom org awam! Xde lak ko nak kutuk? Kalu diorg btol2 Islam, pegi la bom Amerika, Israel. Bukan Bali, negara ko sendiri. Faham!!! Gus Dur ko pon same bodoh, dah dibaptiskan oleh kristian! Islam celup saja dia ni! Ingt, kami nk baik2, ko jgn wat hal a

Nak tengok ayat-ayat aku ini secara original? Sila klik di SINI.

Ada sesiapa nak tambah? Mak Cik, nasi tambah satu!

Ini adalah versi balas sebelum aku klik 'publish post' untuk post ini:

fadzrulhisyam
07/20/2009 11:14 am

* Haha...kau buta sejarah...bodoh...

Ko tau mana asal bahasa indonesia? bahasa indonesia cuma didaftarkan sebagai bahasa indonesia bila indonesia dah merdeka. sebelumnya, orang seluruh dunia kenal sbg bahasa melayu! bodoh!

Ko benci dgn bahasa melayu, sama ko benci dengan bahasa indonesia, sama juga mcm ko jilat pantat mak ko!

haha...dasar bodoh, nak buat2 pandai. haha...kelakarlah!

Baik ko balik main sama mak kamu punya cibai. Lancau la lu! Haha....hahaha....

bodoh punya MAT INDON! Dasar bodoh kau INDON! Hahaha!!!!



3 comments:

  1. hahaha...amik ko...kuar suma perkataan x patut..hehehe...aku malas r nak gaduh ngan diorang ni...bahasa aku kurang difahami oleh nate2 ni....nanti ko bitau kat die, kenapa cewek2 kat indon rampas suami orang kat malaysia?? sebab yg paling utama, ada mahkluk macam beliau..laki bodo x sedar diri...lelaki kat msia suma sopan santun + budiman _ bertatatusila kan hisyam kan?? kan???? hehehehe

    ReplyDelete
  2. astagfirullah...

    hisyam ke nih yg 2lis post neh..??
    xbek kte ckp cam 2 kat owg len even diorg ckp buruk psl kte..cool je..
    owg yg sbr slalu mnang.. (tp m'sia byk sabar pun klh jgk dgn MU hak3)

    kte ssame mnsia xbek btlingkap skalipun kalo si andi 2 bkn se Agama dgn syam.. igt ckp ustaz ni yek syam ye.. hehe.. syam bdk bek kan hehe...

    p/s: btol 2 aurox_3d sokong sgt2 haha sbb kte gntlemen + (sume sprti diatas la) maka rmai je awekz2 indon mngorat kte kan..?? so kpd cewekz2 m'sia bapak ingin pesan kok kalo kami sgkut dgn cewekz indon jgn marah ya bkn slh kami dong (loghat indon) hak3 ^_^

    utk andi...

    ustaz nk ckp cket je...

    oii mmpos la ko..!! ko igt ko spe huh mgkok tgkat tol indon dri dlu xprnh aman tgk m'sia aman cket pun korang yg wat kaco slame nih.. dah la berpuluh ribu bgsa ko merempat kat cni...!! aku halau blk sekor2 bru tao...!! ckp byk plak.. ko ckp dpn crmin ke time sebut anjing dgn babi 2...?? huh..

    astagfirulah.. (kmbali kpd mode insaf>> terEmo td huhu)

    bye2.. salam ^_^

    ReplyDelete
  3. SalaAm..

    Sudah-sudahlah, Syam.. Buat tak tahu je. Buat penat je fikir.. Baik fikir pasal studi. Lagi baik.. Sem baru kan dah mula. Mungkin orang2itu tak belajar tinggi-tinggi tentang sejarah.. Jadi mereka tak tahu yang bangsa kita ni satu rumpun, satu budaya, satu agama dan satu rantau.. Nusantara. Kalau tak tahan telinga, baik jangan baca komen dia. Buat sakit hati saja. Terus buang saja.

    ReplyDelete

P/S: Kepada pemberi komen 'tanpa nama' atau 'anonymous' diharapkan dapat meletakkan nama samaran di kaki komen untuk menunjukkan keikhlasan anda. Terima kasih.